Bevezető: Hangfelvételek készítése otthon

Sziasztok! Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy megosszam otthoni zenekészítéssel kapcsolatos tapasztalataimat és reményeim szerint használható információkkal lássalak el titeket. A házi zenebarkácsolás igen hasznos tud lenni, de tisztában kell lenni azzal, hogy mit akarunk vele kezdeni. Véleményem szerint nem helyettesíti a valódi szakemberek és minőségi stúdiók munkáját, de nagyon jó arra, hogy a magányos zenebolond, vagy az aktív zenekar felépíthesse és jó minőségben visszahallhassa ötleteit, dalait, akár komplexebb zeneműveit. Nagy előnyt jelent stúdiózás előtt, mert a házi felvételek során jól begyakoroljuk és készre polírozzuk dalainkat így a hangmérnök is képet kap arról, mit szeretnénk hallani.
Mivel kedvenc zenei stílusom a metál, a blog elsősorban ennek készítésére koncentrál, de jópár dolog általános érvényű, más stílusok kedvelőinek is hasznos lehet.
A bejegyzésekben igyekszem lépésről lépésre bemutatni az alapokat és bízom benne, hogy ezeket elsajátítva sikerül majd olyan mixet összeállítanotok, ami nektek is tetszik és ha arra kerül a sor, ezen ismeretek birtokában a hangmérnökkel is jobban megtaláljátok a közös nevezőt és olyan produkciót sikerül készítenetek, amivel mindenki elégedett.
A bejegyzéseket a ti igényeitekhez és kérdéseitekhez igazodva folyamatosan tervezem kiegészíteni és frissíteni, szóval a ti aktív közreműködésetekre is számítok ;)

_________________________________________________________________________________
Ha hasznosnak találod a cikkeket és a továbbiakban is szeretnél friss tartalmakat olvasni, iratkozz fel a rendszeres olvasók közé,  szólj hozzá és értékeld a bejegyzést!

8 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon örülök, hogy olvashatom a blogot és tanulhatok tőled, most épp erre van szükségem, pont jókor jött. :)
    Biztosan nagy segítséget fog nyújtani az írás!

    Még nagyon kezdő vagyok ezen a téren, de érdekel a téma, és kíváncsian várom a folytatást.

    Köszönettel... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Először is köszi a feliratkozást, bátor dolog elsőnek lenni :D Remélem tényleg hasznát veszed az írásoknak. Ha bármi kérdésed van, ne habozz feltenni, szívesen segítek, ha tudok ;)

      Törlés
  2. Remélem nem az utolsó leszek, mert kár lenne ha az érdeklődés hiánya a kedved szegné a folytatáshoz.
    Nekem ez nagyon hiánypótló, mert eddig nem nagyon sikerül (magyarul) ilyen oldalra lelnem, ahol végre szájbarágósan kapom az infót. :D
    Szóval ezúton is SOK SIKERT ÉS LÁTOGATÓT kívánok Neked!!! ;)

    Egyelőre el kezdtem olvasni az oldalt az elejétől, és most egy olyan hangot próbálok kihozni a gitárból, ami tetszik.
    A Reapert használom (itteni indíttatásra), és most megpróbáltam felvenni két gitársávot, és az az érdekes, hogy ha duplikálom az egyik sávot, a másik valamiért mégis teljesen másképp szól. Nem tudom mi lehet az oka.
    Esetleg ha erre van valami ötleted, szívesen venném... :)

    Köszi előre is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, nem értem pontosan, mire gondolsz. Létrehoztál egy sávot effektekkel és feljátszottál rá egy témát? Majd duplikáltad azt a sávot az összes effektel, letörölted az első témát és ide feljátszottad mégegyszer ugyanazt? Így van 2 gitársávod amit kiteszel jobb és bal oldalra és az egyik másképp szól ugyanazokkal a beállításokkal?

      Törlés
  3. Lényegében azt szerettem volna, hogy legyen két sávom ugyanazokkal az effektekkel, csak még egyszer feljátszva, mert elvileg úgy vastagabb a hang, ugye!?. Ezért először feljátszottam az egyiket, majd létrehoztam a másik, az effektek ugyanazok, beállítások szintén, de még is másképp szólt. Ezért gondoltam akkor duplikálom azt amit már beállítottam, és akkor ugyanazt kell kapnom. De még sem, és nem értem. :)
    Nem katasztrófa, csak nem igazán értem, hogy a csudába... :D

    Közben több kérdés fogalmazódott meg bennem, de nem akarlak bombázni velük.
    Próbálok minél többet olvasni a témában, megérteni a dolgok működését, de néha kicsit elmegy a kedvem, mert az eredmény nem olyan, mint szeretném.
    Persze ebben az is nagyban közrejátszik, hogy a profizmus távol áll tőlem. :)
    Csak nagyon érdekel a téma, és ez lett most a hobbim, és most gyűjtöm a tapasztalatokat.

    Nagyon köszönöm a segítségedet!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2 sávnak ugyanazokkal az effektekkel ugyanúgy kell szólnia pedig, legalábbis én még nem találkoztam az ellenkezőjével. Szóval csak a forrás lehet más. Az elképzelhető, hogy elhangolódott a gitár, vagy kicsit másképp játszottál? Ha másodszorra magabiztosabban pengettél, erősebben fogtad le a bundkat, az is rengeteget számít. Sőt, a vadi új húr és az 1-2 órás húr között is óriási különbség tud lenni, szóval az se mindegy, mikor játszod fel a második sávot. Pont ezért nehéz 2 vagy több gitársávot jól feljátszani. Ezt úgy tudod ellenőrizni, ha csinálsz róluk másolatot, egymáshoz szerkeszted őket és monóban meghallgatod a 2 sávot egyszerre. A hangmagasság és intonációs különbségek ilyenkor jól hallhatók.
      Az ne vegye el a kedved, ha nem rögtön azt hallod, amit szeretnél, rengeteg trükk és finomítási lehetőség létezik, meg tulajdonképpen az egésznek a lényege a kísérletezés, hogy megtaláld a saját hangzásod :)
      Ha van nem kifejezetten idevágó kérdésed, írj privátot és csatornát váltunk ;)

      Törlés
    2. Már vettem fel sávokat az Abletonnal, ott nem tapasztaltam ezt. Ha másoltam egy sávot, akkor az ugyanúgy szólt, ezért is volt ez fura. Persze nem csodálkozom, mert nálam szoktak olyan dolgok történni amire nincs magyarázat. :D

      Nem igazán találtam módot arra, hogy tudnék privátot írni neked... :S

      Törlés
    3. Jobb oldalt a kapcsolat űrlap erre van :)

      Törlés